اعلان

ملخص مسلسل قبول 4 الحلقة 12 | الاثنين |

ملخص الاثنين من قبول حلقه تحفه
جنات تبدا تراقب مصباح حتى انها عرفت ان فى شى بينها وبين امها معرفه اهيل ان الساحرة ليست حامل وبدايه خطته الجديدة ضد الساحرة مصباح تجعل شهد بقول ان جنات بدات تقول حاجات مش موجودة وحزن جنات😭😢 ا الشرطه تحقق مع اهيل بخصوص قتل الساحرة ولكنه مش هيتسجن 
-------------------------------------------- 
تبدا الحلقة : بعد ما سانام ما عملت الرصاصه فيها تعمل نفسها وقعت وفجاه تضحك( والرصاصه فى دراعها ا) اهيل مصدوم وفجاه ياتون الناس اللى بيشتلغوا فى الشركه للمكتب يرونها هكذا زيساعدونها للقيام تقول لا وتقوم وتقول زوجى عمل فسا كدة عشان حوار بسيط قولتله مع مين كنت بتتكلم عمل فيا كدة وفى ولد فى بطنى وايه ذمبه كيف سيعيش اهيل هتعمل ايه يا اهيل وتعمل نفسها هتقع ياتى اهيل ويمسكها ويقولوا الناس انها فقدت دم كثيرا يجب ان نحولها للمستشفى وفى الوقت نفسه الدكتور يكشف على سانام ويقول انه اعطاها حقنه بعد شويه هتتحسن اما اذا عدم النتيجه فانه سيودى للخطورة لها مما يودى الى اجراء عمليه لها وستفقد كل الزاكرة ثم سانام تصحى وشهد يقول ان شاشى كابور هو الى فعل كل هذا يقول ابوا شهد ابنى لا تقول كدة وخلاص لما تتاكد يقول انت تعرفنى انى بقول لما بتاكد انا شوفت شاشى كابور ويتذكر عتدما ضربته شاشى برجليها ويقول جنات ولكن كيف عرفتى ان هناك مصباح تتوتر وجنات تتذكر ان مصباح منا قالن لها قبل ما جنات تحاوب تجاوب مصباح وتقول انا من قولتلها لانى توقعت انك هناك يقول شهد ولكن انا كنت ابحث عنك ومصباح تقول فى سرها ازاى هقولهم انى معملتش حاجه انا بس حبست جنات معرفش الى حصلها ويقول لها انتى ازاى جيتى الكتاب والشال وانا كنت لاقيهم ويتذكر عندما وحدهم ومصباح تقول يجب انا افكر ماذاساقول وتقول انهم طاروا يقول شهد انا معاكى ان الشال طار لكن ازاى الكتاب مصياح تتوتر وتقول اسال

 امى وتلك المراة قريبه شهد اللة يحرقها بتقف معاها رغم انها عارفه حقيقتها وتقول مصباح انت تشك بى وتتظاهر انها تبكى ويقول ابوا شهد كيف لك ان تشك فى صديقه طفولتك وتقول انا ساترك البيت وتتاظهر بالبكاء وتذهب شهد يقعد مع جنات ويقولوا لها انسى ما حدث جنات تفكر وتقزل يجب ان اعرف حقيقه مصباح وشهد يقول لها ثانيه ورجعلك ويحكى مع الظابطه وزيرة ويقول لها انا رايت شاشى كابور بنفسى ويتفقوا انهم يتقابلوا ( يا تر يا جماعه شهد شاف مصباح انها شاشى كابور خليها مفاجاه) ثم اهيل يدخل المستشفى ويقول للدكتور بترجاك انقذها والصحافه تقول له ازاى انت رجل مثقف وتقتل مراتك عشان حاجه تافه زى دى اهيل مصايق ويقول لهم لا تسالونى وتاتى الشرطه وتقول ستاتى معنا لنعرف الاجابه وتسحب اهيل😭😭😢😢 ثم سانام تاتى فى المطبخ ترى ام مصباج تطبخ فتقول فى سرها هعرف اشياء عن مصباح عن طريق امها وامها تقول ان مصباح محترفه فى الطبخ وانها طيبه وانها منذ من مات ابوها وهيا حزينه وتقول سانام انا اتفهم ٧ سنين وهيا طفله اكيد زعلانه وفجاه ام مصباح تعمل ايديها فى اناء ساخن فجنات تعملها ايديها تاتى وتراها مصباح وتدع امها تذهب ومصباح تعد الاكل لنفسها ولكن جنات تقول يجب ان تاكد من كلام امها فتطلب منها ان تحضر ال ال( ال دة يعنى نوع من الخضروات عندهم) مصباح تحصر شى خطا تقول سانام ازاى محترفه فى طبخ وهيا لا تعرف شى حتى انها لا تعرف ان تفرق بين ال والجرجير وتقول ان امها تكدب عليا بخصوص ابنتها وفجاه ااشرطى يحقق مع الساحرة ياتى اعيل ويقول معذرة الشرطى يزعق له ويقول اطلع برا وفجاه الساحرة تقول اريد ان احكى مع زوجى قبل اقوالى يقول الشرطى متاكدة انه مش هيجبكر على خاجه تقول اة ويخرج السرطى اهيل يخنق سانام تانى زيقول لها انا اكرهك اعترفى عليا انا عمرى ما هحبك انا بكرهك ويخنقها بالجامد فجاه تخنقه وبالحامد واهيل مصدوم وتقزل انا بكلمه منى فينى انهيك فنتافهم براحه ويخرجوا والصحافه تحكى مع الساحرة واهيل والساحرة تقول صحيح اهيل كان هيقتلنى ولكنه يحبنى وانه فعل هذا دون قصد وان كل بيت فيه خناق وتمسك ايد اهيل بالعافيه وتقوم وتقول انه يحبنى وعندما سياتى الطفل سيحبنى اكتر وانه سيسطر على عصبيته وسانام تضع شامبوا ليزحلق مصباح وتقول ان الاشخاص تبان وقت الزعل او التعصب وبالفعل تنجح خطتها مصباح تقع وتبهدل امها سانام مستغربه من معامله مصباح لامها وتقول ان لا يمكن لاى بنت معامله امها كدة لا يمكن انها ابنتها انه يوجد سر يخبيانه هدول الاثنين وفى الصباح سانام تقرا الجريدة وترى مصباح خارجه وتذهب تلاقى الخادمه تنظف وترى غرفه مغلقه تسال الخادمه وتقول كيف تنظفين هذة الغرفه وهيا مقفوله تقول الخادمه لكن انا لا انظفها بل السيدة تنظفها تقول سانام ان هذة الغرفه وراحها حاجه ولازم افتحها ثم اهيل يحكى مع الدكتور دكتور يقول اعطنى لسانام هذا الدواء انه صحى جداولكن لا بينعطى للحامل اهيل مش واخد باله وفحاه ياخد باله ويقول ماذا قولت يقزل انه مش للحامل ويقول انه سانام مش حامل اهيل يقوله انت متاكد يقول اة واهيل يفرح كتيرا يقول هل ستبدا لعبتى الحديدة ويمكننى ان ارميكى يا ساخرة فى اى وقت وساستعيد سانام والساخرة تسال وتقول اهيل تاخر وياتى اهيل تقول له اين كنت اهيل بيعمل الخطه يا حماعه يقول لها انا اسفه انا حاسس بغلطى من اليوم ورايح هعمالك حلو انتى وابنى تقول له لفترة بس غشان ابنك يقول لها طول العمر وينزل ويقول لها سارى ابنى ويقول لهم ايه رايكم يا خالو زخالتو على عزاله ورزاق ويقول لها هو عنده كام تقول خوالى ٥ اسابيع يقزل لها كيف لا يتحرك تتوتر وتقول انه يتكون لسه وتقول غزالها اهيل هيسمع مين ومفيش بيبى😂😂 يقزل رزاق هو مش عرف الحقيقه وسانام تمثل انها عبانه فتخضر ام مصباح ماء لها وسانام تاخد المفاتيح وتفتج الغرفه وتجدنفس جزمه شاشى كابور وتجد كمان المسدس فى الكتاب ومصباح جايه تحس بان مصباح جايه تسخبى تحت السرير ومصباح تاخد الشنطه والهاتف بقع منها وسانام خائفه لانها تحت السرير ومصبا

ليست هناك تعليقات